Der blev svedt til den store guldmedalje, da Danmarks nye individuelle krolfmestre i eftermiddag blev fundet.
Hos kvinderne var det Susanne Blok, der løb med en sikker sejr efter runder på 32, 28 og slag. Dermed henviste hun Jytte Rasmussen til andenpladsen, mens Linda Christensen vandt bronze efter omspil.
Hos herrerne kan Aksel Tagmos kalder sig Danmarksmester det kommende år. Han brugte 27, 32 og 28 slag på banen i Herning. Ole Pedersen blev nummer to, mens der også i herrerækken måtte omspil til, før John Hansen kunne indtage præmieskamlens tredje trin.
De 120 deltagere sled i varmen og måtte indtage godt med væsken i løbet af de mange timer i solen. En enkelt deltager måtte give op undervejs, mens DM-ugens vel nok ældste deltager, 90-årige Hans Skaaning, gennemførte og blev nummer 55.
Resultater:
